Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M70i20c63h19a33l 29R45y61b22a

23. 1. 2013 18:21

Možná by bylo vhodné, kdyby se lidé, co nemají o volby zájem, vzdali i jiných občanských práv.

Národ by se mohl dělit na občany a obyvatele. Jedni, co se starají a druzí, co na všechno kašlou.

0 0
možnosti
Foto

A to víte, pane autore, že u nás existovala povinná účast ve volbách do r. 1948 ?

0 0
možnosti

Pokud jsem si to dobře našel, pak nešlo o vymahatelnou povinnost (sankcionovanou). Proti takové bych nic neměl (existuje v Belgii, či ve Francii). Jenom jsem proti vymahatelné povinnosti (tzn. s pokutou). Teoreticky by mi to nemuselo vadit, jelikož se účastním každých voleb - považuji to za občanskou povinnost. Ale aby za neúčast hrozila pokuta, to je už příliš.

0 0
možnosti
Foto

Mně osobně se volební povinnost nelíbí, nechodila jsem volit za komunistů a nikdy jsem z toho problém neměla. Je mi zcela jedno, jestli to Zeman řekl nebo neřekl, on občas něco podobného prohodí. Stejně budu volit jeho. Pokud náhodou taková povinnost bude, aspoň se nebudete vymlouvat, že komunisté tam sedí kvůli malé volební účasti.

0 1
možnosti

I v Evropěje několik států, kde je volit povinnost.Pak se nemůže nikdo  durdit nad tím, že není něco demokraticky zvolené.

2 0
možnosti

Však jsem to napsal v článku - v Lucembursku a části Švýcarska je volba vymahatelná, dále např. v Belgii je povinná, ale nevymahatelná.

0 0
možnosti

Zemana volit budu, ale na rozdíl od mnoha voličů pana Schwarzenberga já v pánovi, který dostane můj hlas, nevidím ideál bez jediné chyby. I v tomto případě nesouhlasím s jeho názorem na volební povinnost, a to už třeba z důvodo nevymahatelnosti. Co uděláme s člověkem, který k volební urně nepřijde?

Snadná výmluva: "Chtěl jsem tam jít, ale hodilo se mi to v poslední hodinu voleb. Počítal jsem s tím, odvolil bych sice na poslední chvíli, ale přeci jenom bych odvolil. Ale najednou se mi udělalo tak těžce od žaludku, že jsem jít prostě nemohl, a navíc požádat o přinesení voelbní urny domů už jsem nestihl. K doktorovi jsem s tím však nešel, protože po dvou hodinách se mi udělalo dobře, ale to už volby byly pryč. Kdybych byl jasnovidec a věděl, že se mi udělá špatně, tak bych šel volit už v pátek, ale bohužel jsem to předem nevěděl."

Já vím, že když se takhle vymluví desetitisíce a statisíce tisíce lidí, tak to nepůsobí důvěryhodně, protože nelze předpokládat, že by se desetitisícům nebo statisícům lidí udělalo špatně zrovna půl hodiny před uzavřením volebních místností, ale existuje presumpce neviny: Jak tomu člověku kdo dokáže, že zrovna v jeho případě  to není pravda?

1 0
možnosti

Pro úplnost některé státy s povinnou volební účastí (pravda: zpravidla není neúčast fakticky postihována): Francie, Belgie, některé kantony Švýcarska, Řecko, Lucembursko, Mexiko, Austrálie, ...

3 0
možnosti

asi to vnimate hodne vazne ze, ale neslyseli jste to v podanipana Zemana.. takze je to otazka jak to bylo mineno .. dnes to prece v medialni masazi je tak, ze se hodi cokoli, co Zeman shodi .. proc? protoze Zeman dokaze novinare a reportery pekne osolit a to se jim nelibi oni by radeji stareho pana ktery se s nima zastavi, protoze ma casu dost .. prakticky na vsechno...

2 2
možnosti

Nigrin - kdy votevřou diskuze pod svejma pamfletama? Tam by se člověk vyřádil.

3 1
možnosti

Před rokem 1989 volební povinnost nebyla. Za neúčast ve volbách se neplatila pokuta. Že se taková neúčast nevyplatila, je jiná věc. Volební povinnost u nás byla v roce 1946, kdy bylo možné hlasovat bílým lístkem, pokud si člověk z nabídky nevybral.

4 0
možnosti

Proto jsem napsal de facto, nikoliv de iure.

2 0
možnosti
Foto

K volební povinnosti už zbývá přidat jen malou úpravu. Od jejího zavedení se bude nadále volit z jednoho kandidáta.:-)

2 1
možnosti
Foto

Volební povinnost je zavedena v demokratických zemí. Pak se zbytečně neplká v hospodách a na diskuzích. Je zajímavé, že za bolševika k volbám chodili a nikdo je nenutil. Našlo se jen pár jedinců, kteří na to neměli žaludek.;-D

3 2
možnosti

I26r26e75n50a 70H92r35u36b77á

23. 1. 2013 13:47

Za komunistů nikdo nenutil lidi chodit k volbám?

5 2
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS