Kde vzít, ale nekrást?

Dotace města Brna dopravnímu podniku bude příští rok o 50 milionů Kč chudší. Původní návrh počítal se seškrtanými kilometry ve výši 25 milionů Kč.

DPMB musí v příštím roce snížit výdaje o 50 milionů Kč. Podle dřívějšího plánu měl polovinu ušetřit škrtáním vozokilometrů, tzn. kilometrů, které autobusy, trolejbusy či šaliny najedou. Zkrátka se budou rušit linky. Druhá polovina se měla vybrat zavedením doplatkového lístku do nočních rozjezdů. Tuto skutečnost netřeba dále vysvětlovat, jelikož snad o ní málokdo neslyšel. A je jedno, zda by se skutečně vybralo 25 milionů Kč navíc (i se započítaným úbytkem cestujícíh).
Nicméně faktem je, že DP bude muset ušetřit těchto 25 mega jinde. Např. dalším škrtáním linek. Ano, oproti mému minulému článku (Lepší Brno podle Kotziana?) k zavedení doplatkového lístku, trochu jsem změnil názor. Protože doplatkový lístek pouze od 0:00 do 4:00 nebude mít tak hrozný dopad oproti dalšímu škrtání denních linek. Pracujících se to nedotkne (mají základní šalinkartu) a studenti si akorát protáhnou večer do rána (pokud by se chtěli vyhnout doplatku).
Jaké změny byly prozatím navrženy (v případě dalších škrtů je to pouze 1. polovina)?
- prodloužení intervalu na lince 10 v pracovních dnech (PD) na 2násobek
- v dopoledním sedle polovina spojů linky 6 vedena pouze v úseku Kr. pole, nádraží – Švermova
- v dopoledním sedle polovina spojů linky 8 vedena pouze v úseku Starý Lískovec – Novolíšeňská
- úprava linek 5,6,9,11 a 12 se zrušením linek 7 a 13 (zrušené linky nahrazeny v plném rozsahu, zde se jedná pouze o optimalizaci)
- zrušení linky 45 náhradou linkami 46 a 78
- v nepracovních dnech (NPD) prodloužení nočního provozu do 7:00, zrušení rozjezdu před NPD v 2:30 a 3:30
- změna linek 25 a 26 v oblasti Vinohrad (linka 26 ukončena u vozovny Husovice)
- zkrácení linky 57 na Tomkovo náměstí
- prodloužení intervalu na linkách 31 a 33 v dopoledním sedle PD
- zrušení linky 51, nově trolejbusová linka 35 pouze v úseku Barvičova – Mendlovo náměstí
- prodloužení intervalu linky 53 v NPD na 60 minut
- linka 73 vedena do průmyslové zóny Černovická terasa, místo do průmyslové zóny Modřice
- záměna linek 57 a 43 v úseku Soběšice – Vranov [1] (o všech změnách se více dočtete v dokumentu v odkaze na konci článku)
Ušetřit 25 milionů Kč rozhodně není lehká věc. Možná by bylo lepší nenechat si seškrtat tolik denních linek, ale zkousnout tu doplatkovou jízdenku. V Bratislavě byl také zaveden podobný doplatek (v roce 2007), ale pro držitele předplatních jízdenek byl v roce 2011 zrušen. Naneštěstí proti doplatkovému lístku v nočních rozjezdech bude vždy protestovat více lidí, než proti zrušení některé linky. Je otázkou, zda není lepší oželet jedno pivo v hospodě, leč mít dostatečnou síť denních linek.
 
[1] plné znění dokumentu najdete v následujícím odkaze (doporučuji si pročíst):
1. vlna škrtání v brněnské MHD

Autor: Martin Vašek | středa 31.10.2012 22:33 | karma článku: 9,49 | přečteno: 1397x
  • Další články autora

Martin Vašek

Nekonečný populismus ČSSD

15.3.2013 v 16:04 | Karma: 34,47

Martin Vašek

Odvolat pracovníky vnitra je málo

19.2.2013 v 16:15 | Karma: 20,06

Martin Vašek

Stavba silnic v naší republice

17.2.2013 v 12:10 | Karma: 16,05

Martin Vašek

Volební právo není povinnost

23.1.2013 v 13:15 | Karma: 16,09

Martin Vašek

Volby na hrad: je už rozhodnuto?

7.1.2013 v 10:06 | Karma: 16,32

Martin Vašek

Červená se na horší časy?

8.12.2012 v 14:14 | Karma: 21,41

Martin Vašek

Lepší Brno podle Kotziana?

17.10.2012 v 11:50 | Karma: 17,06

Martin Vašek

Ta naše solidarita česká

29.5.2012 v 20:09 | Karma: 22,48

Martin Vašek

Nekvalitní potraviny od Poláků

5.5.2012 v 10:05 | Karma: 19,93
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1522x
- -