Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kde vzít, ale nekrást?

31. 10. 2012 22:33:21
Dotace města Brna dopravnímu podniku bude příští rok o 50 milionů Kč chudší. Původní návrh počítal se seškrtanými kilometry ve výši 25 milionů Kč.

DPMB musí v příštím roce snížit výdaje o 50 milionů Kč. Podle dřívějšího plánu měl polovinu ušetřit škrtáním vozokilometrů, tzn. kilometrů, které autobusy, trolejbusy či šaliny najedou. Zkrátka se budou rušit linky. Druhá polovina se měla vybrat zavedením doplatkového lístku do nočních rozjezdů. Tuto skutečnost netřeba dále vysvětlovat, jelikož snad o ní málokdo neslyšel. A je jedno, zda by se skutečně vybralo 25 milionů Kč navíc (i se započítaným úbytkem cestujícíh).

Nicméně faktem je, že DP bude muset ušetřit těchto 25 mega jinde. Např. dalším škrtáním linek. Ano, oproti mému minulému článku (Lepší Brno podle Kotziana?) k zavedení doplatkového lístku, trochu jsem změnil názor. Protože doplatkový lístek pouze od 0:00 do 4:00 nebude mít tak hrozný dopad oproti dalšímu škrtání denních linek. Pracujících se to nedotkne (mají základní šalinkartu) a studenti si akorát protáhnou večer do rána (pokud by se chtěli vyhnout doplatku).

Jaké změny byly prozatím navrženy (v případě dalších škrtů je to pouze 1. polovina)?
- prodloužení intervalu na lince 10 v pracovních dnech (PD) na 2násobek
- v dopoledním sedle polovina spojů linky 6 vedena pouze v úseku Kr. pole, nádraží – Švermova
- v dopoledním sedle polovina spojů linky 8 vedena pouze v úseku Starý Lískovec – Novolíšeňská
- úprava linek 5,6,9,11 a 12 se zrušením linek 7 a 13 (zrušené linky nahrazeny v plném rozsahu, zde se jedná pouze o optimalizaci)
- zrušení linky 45 náhradou linkami 46 a 78
- v nepracovních dnech (NPD) prodloužení nočního provozu do 7:00, zrušení rozjezdu před NPD v 2:30 a 3:30
- změna linek 25 a 26 v oblasti Vinohrad (linka 26 ukončena u vozovny Husovice)
- zkrácení linky 57 na Tomkovo náměstí
- prodloužení intervalu na linkách 31 a 33 v dopoledním sedle PD
- zrušení linky 51, nově trolejbusová linka 35 pouze v úseku Barvičova – Mendlovo náměstí
- prodloužení intervalu linky 53 v NPD na 60 minut
- linka 73 vedena do průmyslové zóny Černovická terasa, místo do průmyslové zóny Modřice
- záměna linek 57 a 43 v úseku Soběšice – Vranov [1] (o všech změnách se více dočtete v dokumentu v odkaze na konci článku)

Ušetřit 25 milionů Kč rozhodně není lehká věc. Možná by bylo lepší nenechat si seškrtat tolik denních linek, ale zkousnout tu doplatkovou jízdenku. V Bratislavě byl také zaveden podobný doplatek (v roce 2007), ale pro držitele předplatních jízdenek byl v roce 2011 zrušen. Naneštěstí proti doplatkovému lístku v nočních rozjezdech bude vždy protestovat více lidí, než proti zrušení některé linky. Je otázkou, zda není lepší oželet jedno pivo v hospodě, leč mít dostatečnou síť denních linek.

[1] plné znění dokumentu najdete v následujícím odkaze (doporučuji si pročíst):
1. vlna škrtání v brněnské MHD

Autor: Martin Vašek | středa 31.10.2012 22:33 | karma článku: 8.74 | přečteno: 1397x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Brno

Stisk Studentský deník

Záběry ze země už nestačí, drony přepisují možnosti žurnalistiky

Záběry pořízené dronem oživují zpravodajské reportáže. Novináře však často zpomalují legislativní procesy.Vyřídit povolení k létání ve městě trvá až tři dny. Více o dronech se studenti dozvěděli na Multimediálním dni.

16.11.2017 v 16:10 | Karma článku: 3.37 | Přečteno: 99 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Mikroskopické rozsivky zabodovaly, celorepublikový Science slam má svou vítězku

Hračky, rozbité skleničky i nafukovací panna. Pomůcky, bez kterých se mladí vědci neobešli ve středu večer na prvním finále celorepublikového Science slamu v Brně. Největší přízeň diváků si získala algoložka Barbora Chattová.

16.11.2017 v 13:56 | Karma článku: 3.68 | Přečteno: 127 | Diskuse

Jan Tomášek

Nádraží Brno – varianta (dvoj)nádraží v centru

Mé srdce bije pro nádraží v centru... Jak jinak uvést variantu řešení brněnského železničního uzlu která je mi nejbližší – totiž v rámci stávajícího hlavního nádraží.

10.11.2017 v 2:28 | Karma článku: 6.45 | Přečteno: 357 | Diskuse

Jan Tomášek

Nádraží Brno – varianta dvě nádraží

Ve svých dvou blogových článcích, věnovaných brněnskému železničnímu uzlu jsem naznačil, že jsem příznivcem dvou variant řešení. Tentokrát se zastavím u té varianty, kde je zvážena možnost vybudování dvou centrálních nádraží.

9.11.2017 v 23:39 | Karma článku: 5.36 | Přečteno: 426 | Diskuse

Vladimír Kuchař

Pochybné sociální hokuspokusy v Brně krachují

Brněnská radnice pod vedením neomarxistických sociálních inženýrů z Žít Brno již více než rok rozdává byty neplatičům, nejčastěji romským rodinám. A výsledek? Hluk, nepořádek a stížnosti. Navíc nové dluhy na nájemném.

6.11.2017 v 17:20 | Karma článku: 44.59 | Přečteno: 3701 | Diskuse


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.