Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i81c47h52a55l 46R78y57b36a 9622850462738

Možná by bylo vhodné, kdyby se lidé, co nemají o volby zájem, vzdali i jiných občanských práv.

Národ by se mohl dělit na občany a obyvatele. Jedni, co se starají a druzí, co na všechno kašlou.

0/0
23.1.2013 18:21

J76i67ř19í 48Ř68e42z72n90í59k 4752772983315

A to víte, pane autore, že u nás existovala povinná účast ve volbách do r. 1948 ?

0/0
23.1.2013 17:59
Foto

M78a85r81t77i70n 36V87a54š62e93k 8126376417865

Pokud jsem si to dobře našel, pak nešlo o vymahatelnou povinnost (sankcionovanou). Proti takové bych nic neměl (existuje v Belgii, či ve Francii). Jenom jsem proti vymahatelné povinnosti (tzn. s pokutou). Teoreticky by mi to nemuselo vadit, jelikož se účastním každých voleb - považuji to za občanskou povinnost. Ale aby za neúčast hrozila pokuta, to je už příliš.

0/0
23.1.2013 18:11

J50a34r83m77i23l29a 59Č10e60r47n18á 2976122109266

Mně osobně se volební povinnost nelíbí, nechodila jsem volit za komunistů a nikdy jsem z toho problém neměla. Je mi zcela jedno, jestli to Zeman řekl nebo neřekl, on občas něco podobného prohodí. Stejně budu volit jeho. Pokud náhodou taková povinnost bude, aspoň se nebudete vymlouvat, že komunisté tam sedí kvůli malé volební účasti.

0/−1
23.1.2013 15:13

J82i14ř48í 31Z75e59d96n79í64č35e97k 3913213825649

I v Evropěje několik států, kde je volit povinnost.Pak se nemůže nikdo  durdit nad tím, že není něco demokraticky zvolené.

+2/0
23.1.2013 14:52
Foto

M81a17r80t91i47n 16V80a62š57e49k 8306286487725

Však jsem to napsal v článku - v Lucembursku a části Švýcarska je volba vymahatelná, dále např. v Belgii je povinná, ale nevymahatelná.

0/0
23.1.2013 18:07

S78l67a35v71o71m58í55r 80B60e80n88e69š 6682577790304

Zemana volit budu, ale na rozdíl od mnoha voličů pana Schwarzenberga já v pánovi, který dostane můj hlas, nevidím ideál bez jediné chyby. I v tomto případě nesouhlasím s jeho názorem na volební povinnost, a to už třeba z důvodo nevymahatelnosti. Co uděláme s člověkem, který k volební urně nepřijde?

Snadná výmluva: "Chtěl jsem tam jít, ale hodilo se mi to v poslední hodinu voleb. Počítal jsem s tím, odvolil bych sice na poslední chvíli, ale přeci jenom bych odvolil. Ale najednou se mi udělalo tak těžce od žaludku, že jsem jít prostě nemohl, a navíc požádat o přinesení voelbní urny domů už jsem nestihl. K doktorovi jsem s tím však nešel, protože po dvou hodinách se mi udělalo dobře, ale to už volby byly pryč. Kdybych byl jasnovidec a věděl, že se mi udělá špatně, tak bych šel volit už v pátek, ale bohužel jsem to předem nevěděl."

Já vím, že když se takhle vymluví desetitisíce a statisíce tisíce lidí, tak to nepůsobí důvěryhodně, protože nelze předpokládat, že by se desetitisícům nebo statisícům lidí udělalo špatně zrovna půl hodiny před uzavřením volebních místností, ale existuje presumpce neviny: Jak tomu člověku kdo dokáže, že zrovna v jeho případě  to není pravda?

+1/0
23.1.2013 14:51

V17l75a45d77i40m36í15r 63H93r44u29b55ý 4987103574219

Pro úplnost některé státy s povinnou volební účastí (pravda: zpravidla není neúčast fakticky postihována): Francie, Belgie, některé kantony Švýcarska, Řecko, Lucembursko, Mexiko, Austrálie, ...

+3/0
23.1.2013 14:14

M34i10r95o98s36l30a62v 37N82i30g35r91i32n 7778571105421

asi to vnimate hodne vazne ze, ale neslyseli jste to v podanipana Zemana.. takze je to otazka jak to bylo mineno .. dnes to prece v medialni masazi je tak, ze se hodi cokoli, co Zeman shodi .. proc? protoze Zeman dokaze novinare a reportery pekne osolit a to se jim nelibi oni by radeji stareho pana ktery se s nima zastavi, protoze ma casu dost .. prakticky na vsechno...

+2/−2
23.1.2013 13:33

J49i72ř84í 49L17i45e73t14a41v36e51c 8123559803139

Nigrin - kdy votevřou diskuze pod svejma pamfletama? Tam by se člověk vyřádil.

+3/−1
23.1.2013 13:59
Foto

M69a63r68t72i58n 53V10a54š48e62k 8576146437825

Jak u kterých článků. Některé články pana Nigrina mohu nazvat zdařilými. Ale, jako u každého autora, jenom některé.

+1/0
23.1.2013 14:02

J85a45r43o86s15l36a24v18a 13K87u36b91í67n98o77v59á 5806116275655

Před rokem 1989 volební povinnost nebyla. Za neúčast ve volbách se neplatila pokuta. Že se taková neúčast nevyplatila, je jiná věc. Volební povinnost u nás byla v roce 1946, kdy bylo možné hlasovat bílým lístkem, pokud si člověk z nabídky nevybral.

+4/0
23.1.2013 13:32
Foto

M37a62r15t98i56n 42V94a33š31e91k 8136116897285

Proto jsem napsal de facto, nikoliv de iure.

+2/0
23.1.2013 13:39
Foto

M94a91r64t96i29n 65K94a65r75i42m 3799894530311

K volební povinnosti už zbývá přidat jen malou úpravu. Od jejího zavedení se bude nadále volit z jednoho kandidáta.:-)

+2/−1
23.1.2013 13:31
Foto

J93i67ř60í 39K48o16l30i79h46a 5861544199130

Volební povinnost je zavedena v demokratických zemí. Pak se zbytečně neplká v hospodách a na diskuzích. Je zajímavé, že za bolševika k volbám chodili a nikdo je nenutil. Našlo se jen pár jedinců, kteří na to neměli žaludek.;-D

+3/−2
23.1.2013 13:26

I92r25e98n85a 45H73r71u17b22á 6629616447323

Za komunistů nikdo nenutil lidi chodit k volbám?

+5/−2
23.1.2013 13:47
Foto

J98i61ř29í 35K18o12l20i11h65a 5691614649940

NE, NE, NE. Je ti kteří se báli o svá koryta chodili. Já nechodil a nikdy jsem s tím neměl problémy. Nebyl jsem v ČSM,SSM,KSČ.;-D

+2/−2
23.1.2013 13:56

J69a47n 58V15l20č86e25k 1726781652

A povíte mi, který jste ročník?

+1/0
23.1.2013 14:14
Foto

J88i95ř15í 28K46o19l40i15h26a 5171484539100

1952;-D

+1/0
23.1.2013 14:44

V54l37a83d43i18m46í32r 63H44r90u75b35ý 4237123114749

Ti, kdo měli děti, ti, kdo nechtěli mít možnost zaměstnání pomocného dělníka, ti, kteří prostě chtěli mít klid k těm volbám (bez plenty).

Voleb se zůčastnilo v průměru 99,68 % voličů a z nich více než 99,8 % volilo jednotnou kandidátku.

 Pokud uvěříme, že jste jedním z člověkem z té jedné šestsetiny ovyvatel, jte opravdu mimořádným člověkem. 

   Mimochodem: Svým příspěvkem jste označil 11,5 až 12,0 miliónů obyvatel Československa za kariéristy.

+1/−1
23.1.2013 14:29
Foto

J45i71ř53í 42H71e32r29m89á65n10e69k 4596532542250

A samozřejmě jsme všichni také "kariéristy" byli. Protože, proč chodil člověk k volbám? Přece, aby si nepokazil kádrový profil, že?

0/0
23.1.2013 14:35

V50l68a92d30i30m75í78r 78H49r24u31b97ý 4307783154449

Jistě. Cosi nám nutkalo povinnost chodit k volbám.

0/0
23.1.2013 15:19
Foto

J17i65ř69í 53H62e15r81m76á34n47e28k 4426472862770

Režim. Mám veselou příhodu z natáčení. V roce 1970, krátce před volbami jsem vezl budoucího disidenta, který o tom ještě nevěděl, večer na vlak. Vysadil jsem ho na Wilsoňáku a jel zpět Italskou ulicí.

A tam hlídka VB. A kontrola vybavení vozu. Lékarnička, žárovky, atd.

A nakonec přišla řeč na rezervu (do té se lezlo z předku vozu - proto mi ji ukradli) a já VB zkroušeně říkám, že mi rezervu ukradli.

A víte, co řekli: "Tak nám ukažte, kde ta rezerva byla". Prohlédli to místo, zjistili že je prázdné a v milosti mě propustili.

Ovšem to samé se mi stalo před pár lety v Hostivěři. Zásahovka, žádná dopravka mě v noci zastavila, provedla rychlou kontrolu a pak chtěli vidět kufr auta. Chvilinku jsme váhal, zda na to mají právo, pak jim kufr ukázal, oni viděli jen basu Plzní a mohl jsem jet dál. V roce 1970 hledali nějaké tiskoviny k volbám, a před pár lety zase Aničku.

0/0
23.1.2013 16:08
Foto

J19i29ř49í 17K42o91l81i34h94a 5661314389210

Nebyl jsem pomocný dělník. Středoškolák - zootechnik, asi to bylo tím, že u krav se soudruzi volit nemuseli. ;-D

+1/0
23.1.2013 14:46

J73a12r49d84a 30C92h14o89v98a90n19e68c 6901685823119

Volební povinnost je v demokratických zemích v Evropě dosti běžná.

Neúčast se obvykle řeší pokutou.

+6/0
23.1.2013 13:22

V42l41a90s71t15i12m57i23l 46K22r62a81u69s 3123324334933

Ano a když pokutu nezaplatí, tak na něho pošleme exekutora. A místo pokuty dejme tomu ve výši 5.000 Kč (jak se třeba včera v debatě zmínil Miloš Zeman), pak zaplatí nevolič celkem dejme tomu 50.000 Kč.

+2/−2
23.1.2013 13:27

J17a74r83d61a 96C49h42o96v78a27n19e79c 6251725183799

Nechápu Váš příspěvek. Myslíte si snad, že jsem příznivcem a podporovatelem volební povinnosti sankcionované pokutou? Pak myslíte hloupě.

Já pouze reaguji na velmi neinformované tvrzení autora  článku: "V žádné demokratické společnosti na světě neexistuje volební povinnost (tzn. jejíž nesplnění by vedlo k nějakému druhu sankce)."

To není pravda a na to upozorňuji. Nic víc.

Nemyslím si přitom, že autor lhal. On se jen vyjadřuje k věci, o které nic neví, a vynáší zásadní soudy, aniž by si nejprve shromáždil potřebné podkladové informace (které jsou dnes díky internetu a povinné výuce cizích jazyků snadno dostupné).

+4/0
23.1.2013 13:51
Foto

M91a63r75t59i33n 19V25a88š13e71k 8676206447865

Již jsem článek upravil. Protože jsem zapomněl na Lucembursko - to je jediným evropským státem, kde na celém jeho území platí vymahatelná (sankcionovaná) volební povinnost.

0/−3
23.1.2013 14:04

J75a66r25d60a 26C83h31o13v92a97n92e91c 6861915763969

Zase nemáte pravdu.

+2/0
23.1.2013 14:46

V72l14a81s89t15i36m72i10l 83K91r85a80u89s 3393384974203

Nereagoval jsem na článek samotný, ale na Vaši reakci: "Volební povinnost je v demokratických zemích v Evropě dosti běžná. Neúčast se obvykle řeší pokutou."

Vy teď zase najednou tvrdíte, že nepodporujete volební povinnost sankcionovanou pokutou. Ale volební povinnost bez sankcí přestává být povinností - zvláště u nás v Česku.

0/−4
23.1.2013 14:16

V12l59a92d28i98m87í86r 76H97r65u81b66ý 4457263474909

Pane Krausi, psal snad pan Chovanec něco o tom, zda sankce podporuje, či nikoliv? Jsem (i po pozorném přečtení) přesvědčen, že nepsal.

  Příspěvek je výhradně reakcí na nepřesné tvrzení autora blogu, ničím víc.  Chtělo by to číst přesně to, co je napsáno.

+2/0
23.1.2013 14:32



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.