Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zilvar z chudobince

házet woltry o šalině už nemá glanc:-)

Milý autore, pěkně jsi to rozebral. Ale příští rok už bude elektřina tak drahá, že věškerá polemika na téma MHD ztrácí smysl. Pokladny budou prázdné a 2200,- za MWh udělá ze štatlu pěší zónu.

0/0
26.10.2012 13:10

MZak

Vazeni studenti

Vase slevnene jizdne neni Vasim pravem,ale Vasim benefitem poskytovanym mestem Brnem. Nikdo z nas,kteri teto vyhody nepobirame si taky nestezujeme, ze nam zase zdrazili benzin, zavedli novou dan, zdrazili salinkartu, pripadne zvysili dalsi nase vstupy. (no neni to tak presne,stezujem si, ale je nam to houby platne). Meli by jste si zvyknout na to co je realitou dneska...a to je to, ze za vsechno se neco plati. Nocni rozjezdy jsou jasnym nadstandartem nad jiz tak stedrou nabidku mesta na studentske jizdne (kez bych ji mel !).Jsou hojne vyuzivany studenty,kteri se vraci z hospod a jedou uplne nacerno.Hrstka studentu,kteri jedou z prace na to opravdu doplati. Jenomze nedoplati na rozhodnuti mesta (to je jen obrana), ale doplati na Vase chovani. Takze bezte a kricte ve vlastnich radach ! Neptejte se co pro Vas udela mesto, ale co vy muzete udelat pro mesto. Aspon vy byste se tak mohli chovat a ne jako vetsina naroda kricet co nam ta nase zhuverila vlada zase provedla...

0/0
18.10.2012 13:13

MZak

Re: Vazeni studenti - dodatek

Jako obyvatel a obcan mesta Vam reknu tohle: Je Vas tu hodne a pominu-li to, ze zvysujete ceny bytu,zabirate parkovani pro lidi co denne jezdi do prace (a spousta dalsich komplikaci, na ktere obcane mesta take doplaci a prechazi je) atd...vetsina Brnaku je velmi rada,ze tu jste. Prinasite radost do mesta a mesto bez Vas je hodne smutna podivana. Stejne tak si myslim, ze vetsina Brnaku je hrda na to, ze je tady tolik univerzit a ze jste se rozhodli na nich studovat. Myslim si, ze misto toho, aby jste zakladali facekbukove skupiny a petice proti, tak kdyby jste sahli do vlastnich rad, kazdy by vam hodne zatleskal. A udelali by jste neco pro dobrou vec.. Zalozte skupinu "V Brne se nacerno nejezdi" a nadchnete pro tu myslenku studaky a mate muj obdiv. Jenomze pro to abych neco zlepsil je potreba neco udelat, protestovat proti cemukoliv to dokaze kazdy...jenomze kdo... kdo muze neco zlepsit kdyz ne vy ?

0/0
18.10.2012 13:32

Matematik

Re: Vazeni studenti - dodatek

Dobrý den,

já jsem žádnou skupinu nezaložil. Jenom konstatuji fakt, že další zpoplatnění noční dopravy není správné. Ano, souhlasím, že černí pasažéři jsou velkým problémem, nejenom ve veřejné dopravě (zkrátka všude, kde někdo něčeho zneužívá). Myslím si, že nedávné noční zátahy způsobí, že si více lidí koupí šalinkartu, protože se dá očekávat opakování těchto zátahů. A pokud jste četl pozdější verzi článku i s výrokem Martina Čežíka, doufám, že s ním souhlasíte. Já osobně si každý rok kupuji celoroční šalinkartu. Sice mohu jezdit autem, nicméně nezamořuji zbytečně město (svým mezním dílem) a nikdy nejjezdím jako černý pasažér.

0/0
18.10.2012 15:20

MZak

Re: Vazeni studenti - dodatek

To je v poradku a ja Vam fandim. Muj prispevek neberte jako reakci na presne tento clanek, ale jako reakci k tematu. O zakladani protestnich skupin na Facebooku a peticich se mluvi v diskuzich predeslych clanku.Jedna se mi o to,ze jako studenti mate pomerne velkou silu veci menit. Nechybi vam nadseni,umite se sdruzit,mate perfektni napady,nejste svazovani povinnostmi jako jsou deti, hypoteky, uvery a vyhazovy ze zamestnani atd.. Proto me mrzi, kdyz i vy se chovate jako zbytek naroda a stezujete si jen na to, jak nas ti strejdove nahore berou u ust, misto toho, aby jste jednali a neco s tim provedli.A protestovani a stezovani si, podepisovani petic neni reseni...Lepereceno to neni reseni co by neco zlepsilo...chapete ?

0/0
19.10.2012 9:00

Sidonie_11

Jak jsem psala už u onoho druhého článku:

Lidé, co mají šlainkartu nezlevněnou, tedy skutečně plně pracující lidé, by připlácet za rozjezd neměli. Je to v té reportáži i uvedeno.

Pokud student pracuje, tak si přivydělává. Tak si koupí měsíční noční šalinkartu za 100 Kč a není co řešit.

Ale je fakt, co píšete sám v článku (a psala jsem to i v diskuzi i druhého blogu) - pokud se nezavedou pravidelné kontroly, tak poctiví budou platit, ale černí pasažéři si dál budou jezdit vesele bez lístku.

0/0
17.10.2012 14:00

Matematik

Re: Jak jsem psala už u onoho druhého článku:

Někteří studenti pracují párkrát za týden (např. 2x), tzn. za měsíc cca 9 jízd (4,5 týdne). Samozřejmě pořád budou vydělávat, nicméně 100 korun je citelný zásah. A  to cestování do/z práce nočními linkami se týká i "běžných" pracovníků.

0/0
17.10.2012 14:52

Sidonie_11

Re: Jak jsem psala už u onoho druhého článku:

100 Kč není pro naprostou většinu studentů využívajících rozjezdy, absolutně žádný zásah. Pro spoustu z nich by to ovšem znamenalo vypít za měsíc o 5 piv míň, případně si odpustit dvě krabičky cigaret a u holek třeba nekoupit si jednou šminky.

A "běžní" pracovníci mají šalinkartu 1/1, tedy nezlevněnou, a té by se, jak je uvedeno v reportáži (odkaz na ni je v druhém blogu, na který odkazuje tento blog), příplatek týkat neměl.

A jak jsem psala už u jiného příspěvku v diskuzi pod druhým článkem, tak 19 Kč si i při minimální mzdě vyděláte ani ne za půl hodiny...

0/0
17.10.2012 14:59

František Bystřický

Re: Jak jsem psala už u onoho druhého článku:

Nejde o to, jestli si to studenti mohou nebo nemohou dovolit. Jde o to, jestli tento krok vůbec něco řeší, či jestli naopak nepřidává víc problémů. Já si myslím, že je to krok ne-li hloupý tak aspoň nerozumný.

0/0
17.10.2012 15:47

Sidonie_11

Re: Jak jsem psala už u onoho druhého článku:

Pokud se nezavedou pravidelné kontroly jízdenek i v rozjezdech, pak je to krok úplně na nic.

0/0
17.10.2012 18:34

Matematik

Re: Jak jsem psala už u onoho druhého článku:

Ano, sice to netrváani půl hodiny (např. 20 minut), ale tady jde o to, kolik jsem ochoten za to dát, jako část hodinové mzdy. Např. v USA museli zlevnit mýtné na jedné dálnici, jelikož lidi nebyli ochotní dát za mýtné svou 2hodinovou mzdu, ale hodinovou už ano. Tady je to podobné, v našem případě se jedná o 20minutovou mzdu. A je otázka, kolika lidem se to bude chtít platit. Vznikne skupina, která se místo zaplacení 19 korun projde nočním městem. A také vznikne druhá skupina, která použijí své auto. Protože 19 korun platí majitel šalinkarty, ale ostatní zaplatí 20+19 korun (pokud se jim to bude chtít platit).

0/0
17.10.2012 16:03

Sidonie_11

Re: Jak jsem psala už u onoho druhého článku:

Pokud někdo potřebuje z hlaváku na Žebětím nebo do Bystrce, tak pochybuju, že půjde pěšky. To spíš pojede rozjezdem, ale bez lístku, protože pravděpodobnost, že tam bude revizor, se velmi reálně blíží nule. A kdo má auto, tak pochybuju, že se už dneska váže na busy, které jedou v lepším případě jednou za půlhodiny, v tom horším pak jednou za hodinu. A ve většině případů jezdí rozjezdy lidi, co šalinkartu mají...

0/0
17.10.2012 18:37

haek

No co,

asi si chce Vonderka postavit další sochu. Ta na svoboďáku mu asi už nestačí.

0/0
17.10.2012 13:16

František Bystřický

...

Nadstandard je především automobilová doprava ve městě. Podnapilé studenty, pro které je jízda na černo častým sportem, a bezdomovce nějaký rozjezdový tarif neodradí. Naopak slušné lidi, kteří noční rozjezdy využívají pro dopravu z/do práce (to je paradox: nutíme studenty si přivydělávát na brigádách a teď jim do toho ještě ztížíme dopravu), z kulturních akcí apod. to jen otráví a raději sáhnou po tom autu... "Město Brno se ocitá ve velmi špatné finanční situaci pro příští rok" (Kotzian). Ne, město především postrádá kompetentní vedení.

0/0
17.10.2012 12:50



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.