Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alfie

Přestupy

Teoreticky je to jistě krásně vymyšlené, ale...

Každý přestup prodlužuje cestu minimálně o 5, ale klidně taky o 10-15 minut, když se trefíte do špatného intervalu. Jestliže budete mít smůlu a namísto dosavadního jednoho přestupu vyfasujete cestou do práce přestupy tři, máte rázem zaručeno o 10-15 minut delší cestu = dřívější vstávání a více nepříjemností, když vám na přestupu ujede přípoj. A vzhledem k tomu, jak vedení DPP stále naříká, že musí šetřit, tipovala bych, že celkový počet spojů a obslužná kapacita výrazně poklesne, aby se ušetřilo - pro by to jinak dělali, že?

0/0
16.8.2012 12:28

karabennemsi

Re: Přestupy

Je pravdou, že u autobusových linek se bude jednat i o rušení. Ale v dopravě tramvajové půjde jenom o přečíslování, kapacita zůstane. Snad.

0/0
16.8.2012 13:41

karabennemsi

Přesně tak!

Tato změna už byla v Praze potřeba. Dosud jsem záviděl Brňákům, jak ten jejich systém funguje. Autor má ode mě pochvalu, že to tak dokáže popsat. A nenechte se zastrašit tady těmi řádky od uživatele _peta303. Zkrátka je šťastlivec, který patří do té malinkaté skupinky, kterým změna přinese něco horšího. Ale to je tak vždycky. Kdyby se vždy dalo na všechny protesty, nic by se nezměnilo. Ale zároveň by se ozývali ti, kterým vadí současný stav. Trošku neřešitelné.

0/0
15.8.2012 22:07

_peta303

Re: Přesně tak!

cca 90 % z těch, kdo dojíždí je 5 %?

Ne každý má to štěstí, že bydlí na metru nebo na posvátné a nedotknutelné krávě 22...

0/0
15.8.2012 23:28

_peta303

autor nemluví pravdu

Autor nemluví pravdu - řada spojení byla zrušena bez náhrady (např. výhodná linka 217) a také jsou oblasti, v nichž byla MHD bez náhrady zmrzačena (např. ukončení obsluhy konečné linek 170 a 203 Vavřenova). Odtud lidé primárně cestují na metro na Kačerov (přímými linkami 170 a 203, nyní se špičkovým intervalem i sedm minut a až na výjimky nízkopodlažními vozy) nebo na Smíchovské nádraží (s jední přestupem na linky 196-8).

+3/0
15.8.2012 20:34

_peta303

Re: autor nemluví pravdu

Nyní budou tito, převážně starší a hůře mobilní lidé nuceni hrát loterii s okleštěnou a ne vždy příliš spolehlivou linkou 121 s několikanásobně delším intervalem, z níž navíc není zajištěn přestup na linky jedoucí na metro na Kačerově (ani nastudování JŘ všech "návazných" spojů nepomůže, neboť do zastávek přijíždí až po linkách 150, 205 nebo 139), navíc na Budějovickou jede kvůli kolonám na Ryšánce reálně o 10 minut delší dobu, než kombinace 170 + C nebo 203 + C. Neboli zbytečné čekání s nejistým přestupem.

0/0
15.8.2012 20:37

_peta303

Re: autor nemluví pravdu

Na hraně rozumné docházkové vzdálenosti je zastávka Zatáčka, v níž staví linka 106, ovšem ta má na trase od Branického nádraží prudký kopec (problémy v zimě) a železniční přejezd, což způsobuje častá zpoždění) a kapacitně nebude postačovat pro cestující ze dvou zrušených a přitom vytížených linek s původním intervalem stejným jako nová 106. Dobrá, pošleme je tedy za hranice rozumné docházkové vzdálenosti na zast. Jílovská doufat v linku 196. Ale co to? Kapacita standardních autobusů rovněž nepostačuje a protože většina vozů stojí uvízlých v zácpách na Skalce, nemusí být nově vymyšlená metrolinka (spíš se dere na rty slovo mrtvolinka) také spolehlivá. A nic jiného už nejede. Bravo, zvýšili jsme docházkovou vzdálenost, ubrali spoje, přidali přestupy a způsobili, že se ráno lidé nemusí dostat do práce.

0/0
15.8.2012 20:40

_peta303

Re: autor nemluví pravdu

Nechápu, jak někdo může paskvil, ústící ve znásilnění a zmrzačení dosud dobře fungující MHD ještě podporovat (autor na mne působí jako "užitečný idiot" pro Ropid, nebo páně Noska, Jareše a podobných).

Nestoudné, až zločinné plýtvání na lince 22 autorovi nevadí? Vždyť toto je přímo odstrašující příklad toho, jak se doprava dělat nemá. A to se má jít v tomto vzoru pro celou pražskou MHD?

Celé to zavání korupcí, malou domů pro spřátelené subjekty i tím, že byl přímý zájem, aby byly znemožněny jakékoli připomínky či úpravy těmi, jichž se změny týkají, nebo těmi, kteří narozdíl od snílků malujících si prstem na mapě vysněné linečky, znají skutečnou místní situaci a skutečnou poptávku. Doufejme jen, že co nejdříve bude mít tento paskvil personální následky alespoň v podobě hlavy radního pro dopravu, který v ranním rozhovoru prokázal, že o pražské dopravě neví vůbec nic a jediné, co dokáže prezentovat, je arogance a vedení organizace Ropid.

+1/0
15.8.2012 20:44

Carpe.Noctem

Re: autor nemluví pravdu

Přesně tak. Bydlím kousek od zastávky Vavřenova. Linka 203 bude zrušená, 170 pojede jinou trasou a na Vavřenovu vůbec nepojede. Je sice pravda, že odsud autobusy nejezdily moc obsazené, ale hned od další zastávky se začaly zaplňovat. Chápala bych zrušení 203, která jezdila jen ve špičce. Ale 170  měli nechat s tím, že jí případně mimo špičku prodlouží intervaly tak, aby jela 2x za hodinu.

0/0
15.8.2012 22:13

kOBLICH

Re: autor nemluví pravdu

100 metrů od konečné ve Vavřenově, možná ani to ne, je zastávka linky 106, která vás jedním směrem doveze na Kačerov, druhým do Braníka na tramvaje 3 a 17. Přestup na linky, jedoucí na Smíchovské nádraží, je ze 106ky stejný jako ze 170ky.

Takže - shrnuto - je váš obrpříspěvek o nutnosti dojít pěšky o 100 metrů dále.

Chápu, že pro staršího a starého člověka ja každý metr chůze namáhavý, ovšem na druhou stranu se stačí chvíli dívat na ruch na zastávkách tramvají Pražská tržnice, kde rozpustilí důchodci vyskakují z tramvají jako mladíci/ce, zasouvají francouzské hole do podpaží a peláší do tržnice, až za nimi kolečkové tašky RVHP (Ráno Vyjedu, Hodně Přivezu) poskakují. :-)

0/0
16.8.2012 11:30

_peta303

Re: autor nemluví pravdu

106 v zimě nevyjede kopec z Braníka a má na trase železniční přejezd, na kterém taky může stát 10 minut. Za tu dobu by nyní třeba jela 170 a 203. Nově místo toho nepojede nic,

A není to 100 m, ale 300.

Mně narozdíl od sousedů, pro které to může být problém, nevadí prodloužení docházkové vzdálenosti, mně vadí, že zrušili často jezdící a spolehlivé linky a nyní nám vnucují ruletu s méně spolehlivou o nepostačující kapacitě. Rozumíme si už?

0/0
16.8.2012 16:14

kOBLICH

Re: autor nemluví pravdu

"106 v zimě nevyjede kopec z Braníka a má na trase železniční přejezd, na kterém taky může stát 10 minut"

To není pravda. Jezdím 106 denně 4 roky a nikdy se nestalo ani jedno, ani druhé.

"A není to 100 m, ale 300." Ano, máte pravdu.

"Rozumíme si už?" Rozumíme. Všechno nové je prostě špatné, špatné a špatné. A i kdyby to bylo kdovíjak dobré, stejně to bude špatné.

0/0
16.8.2012 16:29





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.