Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytry.Levicak

autore nejdřív napište v čem je systém

konkrétně zneužitelný a pak tady něco melte. myslím v zákonných podmínkách pro přiznání soc.dávek

0/0
30.5.2012 20:00

Matematik

Re: autore nejdřív napište v čem je systém

To je problém, jak můj článek kdo chápe. Já jsem psal o tom, že pokud mohou cikáni u nás žít tak, jak žijí, pak je něco špatně. Systém by měl být nastaven tak, aby neumožňoval "odrazené pracovníky", tzn. ty, kteří si zvykli na pobírání dávek jako na životní standard a nechtějí nic měnit. Čím déle je pracovník na dávkách, tím hůře se vrací do aktivního života. To je špatně. Že Rom nepracuje celý život (rozumějte ani jednou za život), přesto ale bere dávky, které mu stačí k žití. To by mělo být omezeno nějakým počtem let. Samozřejmě, že některé dávky omezeny jsou. Ale zřejmě je systém pořád solidární. Stále častěji potkávám tlusté Romy. Asi se nemají nijak špatně, když mají tolik prachů, aby byli vyžraní. Omlouvám se za slovník, ale jsem rozčilen, když v článku především poukazuji na problém Romů v naší společnosti a kdekdo se začne ptát na kdejaké "zbytečnosti".

0/0
30.5.2012 20:27

Chytry.Levicak

Re: autore nejdřív napište v čem je systém

já vám to detailně vysvětlím! moje zkušenost. vyplnování žádost o dávky jsou to asi 4 A čtyřky dlouhého vyplnování.to od ledna 2007 díky čssd. na soc. dávky(neplést s podporou v nezaměstnanosti,kterou si musí člověk aspon jeden rok v posledních třech letech odmakat)má nárok ten, kdo je bez práce a nemá žádné úspory,jiný příjem,stavební spoření,auto,nějaké cennosti jako šperky,nemovitosti atd....prostě má jen standartní věci k životu.háček ještě v tom, že ten stálý příjem cennosti,jak jsem psal výše nesmí mít ani osoby,které s tím nezaměstnaným bydlí!!oni se do toho aké počítají.pokud tito spolubydlící něco z toho mají,tak vám řeknou,at to prodají a z toho at vás živí.nebo můžou normápně pracovat a taky vás musí z toho platu živit.říká se tomu společné posuzování osob,nebo-li mezigenerační solidarita.ohledně romů ti problém nemají se získáním dávek.jednak jsou bez práce,nemají žádné cennosti.a pokud rom s někým bydlí,tak ti ostatní jsou většinkou také bez práce...pokrč!!!

0/0
30.5.2012 20:38

Chytry.Levicak

Re: autore nejdřív napište v čem je systém

pokrč:a nemají rovněž nic cenného k prodeji.takže proto na dávky mají nárok. samozřejmě musí být v evidenci pracáku. jenže člověk,který celý život poctivě dřel a pak přišel o práci jistě nejaký majetek a úspory má...a v tom je ten háček.oni mu řeknou prodejte to,utratte prachy a pak dostanete dávky.jenže když bydlí s někým,kdo má stálý příjem,tak nedostanou nic.musí jej prostě z něj živit.jak jsem psal výše. do konce roku 2006 dostal soc.dávky každý pokud neměl žádné cennosti a  HLAVNĚ TY SPOLEČNĚ POSUZOVANÉ OSOBY SE DO TÉ ŽÁDOST NEPOČÍTALY.takže ted má nárok na dávky o mnohem méně lidí. u romů je to bohužel stejně.pracovití,kteří příjdou ne vlastní vinou o práci jsou biti a romové mají dávky dál.když pracáku vykážou snahu hledat si místo(což můžou doložit razítkem),tak spolupracují s pracákem a ten jim je prostě vyplácet musí. jenže stejně i když se romové snaží fakt práce hledat už předem je zaměstnavatelé odmítají...

0/0
30.5.2012 20:43

Chytry.Levicak

Re: autore nejdřív napište v čem je systém

zmínil jste se ,že dávky by měly být omezeny počtem let...to není tak jednoduché.někdo má zdr.problémy a práci si skutečně hledá,ale nemůže dlouho najít,takže není možné ho nechat bez pomoci od státu. tak jednoduché to zas není.

0/0
30.5.2012 20:45

kaktusak

Především je tady nucená solidarita pracujících s vrchností.

Tradiční přivlastňování nadhodnoty už nestačí, přistupuje k tomu státem garantované soukromé podnikání, státní dotace a zakázky.

Co jsou proti tomu nějaké zneužité sociální dávky?

0/0
29.5.2012 23:36

romualda

ale

Ale i u nás musíte mít odpracováno - pokud půjdete na ÚP a chcete podporu v nezaměstnanosti, tak jako první se vás zeptají, zda máte odpracován alespoň rok. Pokud ne, tak smůla...můžete zkusit ještě sociální dávky, ale tam je velmi obtížné je získat.

+2/0
29.5.2012 21:25

VN63

Prosím tě chlapče,

než něco příště napíšeš, něco si o problému načti. Opravdu se nedělá rozdíl mezi cikánem a bílým při dávkách, jen oni toho berou někdy více, protože jich je hafo. kdyby vás bylo doma 10, tak také berete to, co oni.

+1/0
29.5.2012 21:03

Matematik

Re: Prosím tě chlapče,

Nj., vždy se najde nějakej rejpal, který bude s článkem nespokojen. To je logické. Pane, doporučuji vám něco si přečíst o rodině Sivákových (od popálené Natálky) a dávkách na mobil. Vy jste už nějakou takovou dostal?

0/0
30.5.2012 8:32

Stará kára

Re: Prosím tě chlapče,

No jo. Pane, doporučuji vám něco si přečíst o dávkách na mobil. A podmínkách jejich přiznání.

  Možná jste jedním z hendikepovaných (vaše poznámky jistou možnost naznačují) - pak na příspěvek na mobil nárok možná máte.  Možná jste absolutně chudý (i hmotně), pak máte nárok na dávky sociální potřebnosti a s nimi i na příspěvek na mobil.  VN69 (nejsa rejpalem, jen znalým) zřejmě opravdu ten příspěvek nedostane. Ony sociální dávky nejsou pro každého.

   Podrobnější odpověď najdete ve vlákně, které jsem začal 29.05. ve 20:54.

0/0
30.5.2012 10:31

Livrak ll

Karma

Vyjmuto z článku - Je zajímavé, že např. ve Švýcarsku nevidíte flákajícího se Roma. Je to nastavením jejich sociálního systému. Každý si zde musí něco odpracovat, aby na něco měl vůbec nárok. Přesto se nikdo neozývá, že by švýcarský systém byl diskriminační. Zkrátka je nastaven dostatečně proti zneužívání sociálních dávek. To zřejmě v naší republice nepůjde, podobně jako řada jiných důležitých opatření, které v zahraničí fungují bez problémů. - Naprosto přesné, tady se hned ozvou ochránco práv a budou žvatlat cosi od diskriminace až po rasismus. Tady to prostě nikdy nepujde, aby někdo měl na něco nárok až si to odpracuje.

+1/0
29.5.2012 20:57

Stará kára

Re: Karma

Nevím, jestli to půjde.  Ale v současnosti to tak jde.

0/0
30.5.2012 10:32

repanak

Nechci lacině kritizovat,

ale na studenta VŠ "politické" bych čekal trochu víc, třeba podrobněji rozvést to obdivované Švýcarsko. Velkým problémem Německa jsou např. druhá a další generace Turků, přičemž ta první ještě pracovala. Zažil jsem takovou partičku na parkovišti u dálnice a dlouho na to nezapomenu.

0/0
29.5.2012 20:56

Camino.

Zigeuner in der Schweiz heute,

zatim nejlepsi clanek, ktery jsem v posledni dobe, kdy se problem "Roma": stava celoevropskym je tento clanek dost objektivni a krome jineho v nem stoji, ze spousta deti byla Sinti, Jenischen a Fahrenden (jak si rikaji), drive odebrana, takze vyrustaly v jinem prostredi a do skoly chodit musely.

 www.hausarbeiten.de/faecher/.../109290.html

0/0
30.5.2012 1:20

Stará kára

Re: Zigeuner in der Schweiz heute,

Blog je objektivní?  Objektivní je lživé tvrzení  "(Rom) ....bere různé sociální dávky. Mnohdy se jedná o dávky, na které „bílý“ Čech ani nedosáhne." ???????  Ptal jsem se zde (bez náležité odezvy), ptám se i vás:  které že dávky bere Rom, na něž "bílí" ani nedosáhnou. Jistě je jich nespočet, když to blog tak objektivně popisuje.

0/0
30.5.2012 10:23

Stará kára

Ne které dávky (či jejich výši) "bílý" nedosáhne?

Prosím pěkně, jmenovitě.

0/0
29.5.2012 20:54

Matematik

Re: Ne které dávky (či jejich výši)

Uvedu vám jeden příklad: existuje rodina s popálenou Natálkou a jejich komunita (tím se nechci zastávat útočníků). Nedávno proběhla zpráva, že od dealerů obdrželi mobily za korunu (podmínkou samozřejmě bylo, že je budou používat). Ovšem oni je obratem prodali do zastavárny. Když to vyústilo v peněžní sankce, romští obyvatelé zažádali o tzv. dávku na mobil (a úspěšně). Myslíte si, že vy nějaký příspěvek na mobil dostanete (myslím od státu)?

0/0
30.5.2012 8:22

Stará kára

Re: Na které dávky (či jejich výši)

Ne, já příspěvek na mobil skutečně nedostanu. Nesplňuji podmínky.  Příspěvek však dostane každý, kdo tyto podmínky splňuje a o příspěvek požádá.  Podmínkou je buď zdravotní postižení (okruh zhruba stejný jako u pevné telefonní linky zdarma), nebo sociální potřebnost (shodné s nárokem na dávky sociální potřebosti).

   Vadí vám, že nemáte dostatečně velký zdravotní hendikep či nizoučké příjmy a proto příspěvek na mobil ve výši 200 Kč měsíčně nedostanete?

    Asi se shodneme, že postupy (státu, soukromých společností i jednotlivců) jsou v případě Natálčiny rodiny nadstandardní, výjimečné a nelze je generalizovat.  Takže vaše odpověď o ničem nevypovídá.  Takže na které dávky "bílí" nedosáhnou?

  PS:  Mám dojem, že problém v popisovaném případě nakonec vyřešil sám operátor.

0/0
30.5.2012 10:18

Stará kára

Re: Na které dávky (či jejich výši)

Ještě jedno PS: Pokud 'matematik je autor ˇblogu, půjde to s námi dále s kopce.  Když student VŠ pro argumentaci k obecnému jevu použije jediný, mimořádný případ, nenaučil se na VŠ to podstané: myslet a řádně argumentovat.  (Kromě toho, že si k argumentaci nenastuduje fakta.)

0/0
30.5.2012 10:36

Matematik

Re: Na které dávky (či jejich výši)

Ano, tehdy to řešil U:fon. Já se nechci s nikým přít. Samozřejmě vím, na jaké dávky kdo má nárok. Dokonce jsem na to dělal několik seminárních prací. Ale v článku jsem do toho nechtěl zabředat. Jsem z Brna a v posledních měsících mě začíná čím dál víc vytáčet jeho obraz. Spěchající "bílí" Brňané, kteří pracují; a pak jedu přes Cejl, kde to vypadá hnusně, bohužel to zde i smrdí a obrázek dokreslují trvale opálené děti, které celý den nic nedělají. Kde jsou české děti? Ve škole. Kde mají být ty opálené? Taktéž ve škole. Ale proti nim není žádná páka, jak je přinutit. Pokud něco odpovíte, zkuste to stručně shrnout. Zajisté bychom se mohli hádat nad tímto tématem do nekonečna, leč jsou i lepší věci, kterými člověk může trávit svůj volný čas.

0/0
30.5.2012 17:05

Maestro se nevzdává - nick č. 9

Karma

R^

+2/0
29.5.2012 20:31



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.